FASHION WISHLIST..

6:40 pm

Assalamualaikum semua.


 Siapa suka fesyen? Raise your hand please? Sama lah kita. Sejak kebelakangan ni, minat aku terhadap fesyen semakin bertambah. Aku pun tak tahu kenapa dan sejak bila tapi lately ni aku asyik dok scroll Instagram orang, butik-butik femes or sape-sape lah yang suka berfesyen. I've got inspired by them. Bagi aku bila kita berfesyen yang bersesuaian ni, kita akan rasa lebih yakin dengan diri sendiri tau. 

Entri kali ni is about fashion wishlist. Selalu aku buat make-up wishlist kan. Kali ni aku nak buat fashion wishlist pulak. Aku takut terlupa tu sebab aku cadang nak list kat sini aje. One thing you should know about me that I am so obsessed with rainbow colours. 


1. Square and long shawl by SincerelybyusShawl

pic credit to SincerelybyusShawl

Butik SBU memang terkenal dengan signature square shawl dorang. Ala, yang corak roses dengan bunga raya tu. Aku memang berkenan giler dengan design bunga raya tu. Aku dah ada empat corak dalam koleksi tapi biasalah kan mood aku tengah giler beli tudung ni buatkan aku nak collect semua corak yang ada. Antara corak rose dengan bunga raya, aku lagi suka bunga raya. 

Baru-baru ni SBU telah mengeluarkan design baru which is Silkyna Satin Square Shawl. My favourite lah tudung satin ni. Kenapa aku suka tudung Silkyna dari SBU ni dari yang lain? Sebab tengok gambar je dah tahu dah yang tudung ni cantik nak mam*** pastu senang bentuk pulak tu. Comes in a variety of colours buatkan mata aku jadi juling nak semua. Labuh pun labuh so, aku rasa aku dah jumpa butik yang jual tudung satin macam apa yang aku gambarkan. 

Yang lain-lain tu long shawl tu memang aku nak ada dalam koleksi gak. Kiranya satu yang bawal satu yang shawl. Both plain and pattern really attracted me to buy. Hurm..nampaknya aku kena bukak youtube la lepasni nak belajar pakai shawl pulak. But it's okay and I can't wait to have all these shawls.


2. Daisy Skirt by Lena Lee Design

pic credit to Lena Lee Design

OMG I'm freaking in love with the skirt. Aku suka sangat dengan koleksi skirt dari Lena Lee Design ni. Semua lawa-lawa dan nampak classy. Hari-hari jugak lah aku tengok kat IG ni sambil berbisik 'Bila la aku berpeluang nak beli skirt cantik ni'. One day, In Shaa Allah. So I'm adding this skirt into my wishlist. Kita pun nak jadi pwincess gak pakai skirt kembang-kembang ni.


3. Squircle Scarf by e-Dast

pic credit to e-Dast

Hihi. e-Dast boutique is one of my favourite boutique. Aku dah ada lima helai dalam koleksi dan aku bercadang nak tambah lagi. Butik e-Dast pulak makin banyak keluarkan koleksi baru. Tak boleh jadi ni. Blossom Series, Fruitale Series, Wana Wani Series, Sindy Series dan banyak series lagi lah. Semua lawa-lawa. As I said, both plain and pattern are so lovely. Harus tambah lagi ni.


Buat masa ni aku bercadang nak beli yang ni dulu. Tunggu aku habis belajar tahun ni baru boleh pergi beli. Shopping banyak-banyak macam syok je kan. Tapi lagi syok kalau ada diskaun melampau-lampau. Selain tiga kat atas ni, ada lah jugak wishlist yang lain. Nak beli jubah, top, kemeja ke. Kasut jelly shoes pun tidak ketinggalan juga ya. Oh ya! Sekarang ni trend orang pakai jelly shoes kan. Aku pun salah seorang penggemar jelly shoes. Bestnya pakai jelly shoes ni sebab senang cuci. Pastu cepat kering kalau ko terpijak air ke, susah rosak banding dengan kasut kain. Okey lah kawan-kawan, entri kita dah nak ke penghujungnya. Will see you in next entry.


Papai.


You Might Also Like

4 comments

  1. Wow babe! The daisy skirt looks so cute and attractive ! Love it!

    Much love,
    Anis

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai anys. Saya memang suka jugak daisy skirt tu. Hari-hari dok usha IG dia ntah bila dapat beli tak tahu lah. Haha. But I listed it as a wishlist.

      Delete
  2. Salam kenal...Jemput singgah BLOG saya. Ada tips dan peluang bisnes part time dan macam2 lagi :)

    ReplyDelete

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images