PISANG GORENG CHEESE COKLAT!!

2:00 pm

Assalamualaikum semua.


 Dekat Malaysia ni kaya betul dengan makanan. Sebut aje nak apa semua ada. Malaysia memang terkenal dengan makanan sedap-sedap ni such as keropok lekor, goreng pisang, cekodok lah, kuih-muih dan banyak lagi. Hari ni punya post aku tiba-tiba nak citer dengan korang pasal pisang goreng cheese yang tengah hebat orang dok sebut-sebut ni. Ala, aku dah lama tak citer pasal makan-makan dengan korang ni. 


Kalau tak salah aku, asal pisang goreng cheese ni dari Indonesia. Kalau aku salah betulkan aku ya. Aku pulak jenis tak boleh dengar nama makanan baru. Nanti mesti aku nak cuba jugak. Aku pulak peminat keju jadi harus cuba ni. Sedap sangat ke pisang goreng cheese ni sampai ramai orang suka, terliur dan tergila-gilakan dia punya kesedapan tu?


Petang tadi aku keluar lepak dengan kawan aku pergi Nilai. Bosan lah tak ada apa nak buat. Lagipun dah alang-alang keluar pergi Nilai, jom le kita cari gerai pisang cheese area Nilai ni. Oh, sebelum tu aku ada cuba gak cari kat tenet kat mana aku boleh beli pisang cheese ni sebab tekak ni teringin benor nak makan. Finally aku jumpa jugak satu gerai ni tapi baru petang tadi dapat beli. Oh dear, serious talk, gerai ni tak mengecewakan aku langsung.




Haha. Saja aku bakar line kan? So, bagi korang yang tak tahu macam mana rupanya, ni lah rupanya pisang goreng cheese tu. Since aku penggemar coklat, wajib amik set special punya which means, pisang+cheese+chocolate+chocolate rice! Dear oh dear, I am in love with its taste!


Alhamdulillah rasa dia memang kena dengan tekak aku. Pisang goreng dia sendiri ada rasa manis, keju parut pun banyak dan sos coklat dia melimpah-limpah dan ditaburi oleh chocolate rice yang banyak gila. Rasa dia aku bagi 10/10. Puas hati makan. Pisang pun saiz sederhana dan tak ada lah kecik sangat macam kat tempat lain. Semoga murah rezeki orang yang berniaga ni.




Nampak tak ni nampak tak? Sedap kan? Aku beli RM7 je dan harga dia memang berbaloi dengan hidangan dia. Aku tak ingat lah pulak berapa ketul pisang dia bagi since aku dah gelojoh tahap cipan melantak pisang ni. Tak silap tadi selain set special ni ada set lain. Kalau original dia letak pisang, keju parut, gula perang@susu. Yang lain pun ada macam double cheese, oreo and aku tak ingat dah.


Aku beli kat mana? Kalau korang dok Nilai@Sepang mesti tau Taman Desa Cempaka kat mana. Meh aku kasi map. Aku sendiri tak tahu nak explain macam mana kat korang. Korang tengok sini eh. 



Pisang dah selamat masuk dalam perut. Kesedapan dia teringat-ingat sampai sekarang. Ada rezeki, aku nak beli lagi. If you are food lover, then you should try this. Recommended! Thumbs up guys. Sedap sangat makanan ni.


Papai..

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images