NEVER GET BORED WITH THE PASTEL COLOURS..

7:30 pm

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.


Harini kita nak citer pasal warna pastel. Siapa suka warna pastel, raise your hand please? Hehe. Lately ni, aku suka tengok warna pastel. Warna pastel ni warna lembut dan sangat feminin. Sebelum ni aku tergaru-garu kepala gak macam mana rupa warna pastel ni. Kenapa ramai orang suka warna pastel dari warna lain? Apa yang ada pada warna pastel ni eh? So, search punya search, eh lawa betul lah warna pastel ni. Jatuh cinta. 

I'm in love with pastel colours. Dusty pink, lilac, tiffany blue, soft gold, green mint, pinky peach, baby pink, lavender, lemon, apricot, coral, pea, sea green, duck egg, aqua blue and many more. Pastel colours become a trend nowadays. Dunia fesyen sekarang ni pun ramai designer memilih warna pastel untuk dijadikan trend. 

Tapi harini bukan nak citer pasal fesyen. Aku nak share sikit dengan korang semua tentang decoration kat rumah yang menggunakan warna pastel ni. Excited tak? Mana lah tahu korang tercari-cari idea nak hias rumah, korang boleh cuba warna pastel.

LIVING ROOM


Such an amazing decoration ever. Full of pastel colours. Did you get the whole idea? Kalau korang suka ruang tamu korang ceria dengan warna-warni then you may try this.



Personally, kalau untuk ruang tamu aku suka hiasan simple macam ni. Se simple2 alam. Langsir pun ingat I suka yang ada kerawang, ada kepala semua. Simple siap sarung kat kayu pun dah nice giler. But the question is, plain or pattern?



The flowers. Kalau tak ada hiasan bunga dalam rumah rasa macam tak lengkap. Just look at this picture. Very simple and nice decoration I've ever seen. Boleh dapat idea dari sini. Letak atas meja belajar pun cantik ni. Berseri meja belajar korang nanti (something that you need to see everyday to brighten up your day).


BED ROOM


Ya Allah. Kenapa comel sangat bilik ni? Untuk gegirl macam kita ni sesuai lah kan. Bestnya bangun pagi je dapat jamu mata dengan warna-warna indah ni.



Aha. Tempat belajar korang. Ya Allah! Serius suka tengok decoration ni. Terus dapat inspirasi dari sini cemana nak hias bilik nanti. Warna pastel ni memang memainkan peranan betul lah untuk ceriakan bilik ni. Bagi korang yang tak suka warna gelap atau 'bright' then pastel memang untuk korang. Ala-ala girly sikit kan.

KITCHEN


Lawanya dapur dia. Siapa-siapa yang suka dapur dia warna-warni, lain sikit dari orang lain then korang boleh cuba idea macam ni. Kalau aku suka dapur yang simple aje asalkan kemas dan teratur. Verangan lah aku nak dapur camnie.


BATHROOM


Hi hi. Bilik air pulak. Macam cantik je, macam comel je decoration ni. Macam nak try je buat. Tapi bilik air aku besar mana je pun. Korang suka? Boleh try. Nak nampak lain dari yang lain kan. Tapi kalau aku, andai kata lah suatu hari nanti aku dah kerja, dah saving nak beli rumah, aku nak decorate bilik air aku ala-ala romantik gitu. Ada lampu malap yang tak berapa nak sudi menyala tu, auw.. Kbai.


Entri kita dah nak sampai penamatnya. Fuh, salah satu kegilaan aku ialah suka tengok orang deco-deco rumah ni. Ini baru pastel colours. Belum lagi ala-ala vintage, romantic, bold and luxury dan lelain lah. Tengok decoration ruang tamu kat google pun dah terpegun aku jadinya. Mak aih. Lawa siot. Okey, like I said before, taste aku dalam decoration ni, aku suka simple2 je janji mata sedap memandang, tak serabut dengan hiasan lain. 

Kalau dalam bedroom pulak, aku suka ala-ala mewah sikit tapi nak menghias tu tak memerlukan banyak duit pun. Kena pandai rancang lah camner nak jimat. Pakai barang murah pun boleh dapat apa bilik ala-ala mewah. Aku suka bilik ala-ala romantik, warna coklat gelap, langsir pun gelap, lampu kaler kuning kat tepi katil tu, letak bunga hidup sikit pastu dah. Mak aih. Taste macam orang dah kahwin. Giler ini orang. 

Okey lah korang. Harap post ni dapat bantu korang sikit nak hias rumah. Tak banyak pun sikit jadi lah kan. Macam biasa lah aku memang kuat berangan. But one day In Shaa Allah, angan-angan aku pasti tercapai disertakan dengan usaha. Amin..




p/s: aku bab berangan memang no.1, dah pukul 4.30 pagi pun still tak tido-tido. Apa nak jadi lah.



You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images