WEDDING CEREMONY THEME..

5:28 pm

Assalamualaikum semua.


Hai you all. Selamat hari raya. Motif sungguh baru hari ni nak ucap. Amacam raya korang? Ada dapat duit raya lagi ke? Mesti ada lah sikit kan. Tapi topik harini bukan nak citer pasal raya tau. Kali ni kita nak citer pasal kahwin-kahwin. Apa? Kahwin? Haha terbeliak mata korang. Suka eh bila bukak bab pasal kahwin-kahwin ni.

Cop cop. Bukan aku yang nak kahwin okey. Harini aku nak citer dengan korang idea yang bagi aku cukup menarik untuk sebuah majlis perkahwinan. Kira macam tema majlis lah. Nak ala vintage ke, english garden ke, ala-ala bali dan lain-lain. Belum termasuk tema warna lagi tu. Motif sangat lah tetiba aku nak announce aku kahwin kan. Pakwe pun tak ada lagi.

Actually aku baru terfikir tema ni baru kejap tadi. Kira macam tema yang aku suka ni angan-angan aku lah bila sampai waktunya nanti. Dah kenapa tetiba fikir pasal kahwin kan. Belajar pun belum habis lagi. 

For your information, I really love rainbow colours. Siapa tak suka kan. Warna pelangi ni sememangnya menceriakan hati aku. Kadang-kadang aku main beli je benda yang mengarut-ngarut kalau dia rainbow. Padahal apakebenda alahnya aku nak guna ni. Dah cantik nak wat camner.

So, korang dah tau lah kan tema yang aku suka ni. It's rainbow theme lah. Orang lain punya tema pakai turqoise, dusty pink, peach orange, tiffany blue, yang ko tetiba pilih rainbow? Ada ke orang buat tema tu? Hehe sebab tak de orang buat lah aku nak buat. Tapi kalau kat overseas sana memang ramai dah buat. Kombinasi warna putih dan warna pelangi. Get what I mean?


RAINBOW WEDDING DECORATION


Like I said before. Perfect combination colours of white and rainbows. This is what I want for my wedding.

Warna putih sangat memainkan peranan kalau nak buat macam ni. Kalau tak suka warna putih, boleh aja pakai warna peach, warna natural atau nak lebih luar biasa guna warna hitam. Aku dah berkenan warna putih as a base. What do you think?


Aku sangat sukakan hiasan yang simple macam ni tapi dalam masa yang sama kelihatan menarik. Nampak tak warna putih yang sangat memainkan peranan. Tu sebab lah warna pelangi ni timbul.


RAINBOW WEDDING FLOWER


Flowers mean everything to me. Siapa tak suka kan? Each one of you must have your favourite flowers right? It may be the roses, lilies and others. Aku suka sangat tengok idea ni. Hiasan majlis kahwin ni kalau tak ada bunga macam tak best aje. Did you get the idea?


Macam cantik je kan kalau setiap meja tetamu diletakkan bunga hidup macam ni dan ianya berlainan warna I tell you. The questions is, nak letak bunga hidup ke bunga plastik? Tapi kalau nak bau harum serta menyenangkan hidung para tetamu, bunga hidup is the best choice.


RAINBOW WEDDING CAKE


Kek! Salah satu idea yang menarik kalau buat macam ni. Kek dia simple je tapi yang membuatkan kek ni nampak menarik bila ada hiasan bunga ros pelangi kat situ. Bunga yang boleh dimakan lah ya baru best. Macam sayang pulak nak makan.


RAINBOW WEDDING CANDY BUFFET


It's a candy buffet time! Candy buffet ni salah satu hidangan wajib kat mana-mana majlis sekarang ni. Dah macam trend tau. Boleh je nak ikut tema apa as your request. Nak buat kat majlis kahwin boleh, birthday party boleh, dinner boleh dan macam-macam lagi. Boleh request nak ala pastel, vintage, rainbow, pink, tiffany blue dan lelain. Korang dah baca entri aku pasal candy buffet? Kalau belum baca korang boleh klik sini.


Unik betul popcorn ni, Aku suka. Anything in rainbows will be my favourite. Tapi tengok jugak lah amende kan. Serius suka tengok popcorn ni. At least dah ada idea ni.


RAINBOW WEDDING FOR BRIDESMAIDS DRESSES


Aha! The most important thing is our bridesmaids outfit! Normally kita tengok gadis dulang semua pakai baju sama kan? But, aku nak buat lain sikit dari kebiasaan. Aku tak nak dorang pakai baju yang sama. Aku nak dorang pakai warna-warni. Baru ceria sikit. Sorang pakai merah, sorang pakai biru, yang lain pakai hijau, ada yang kuning dan seterusnya. Tengok lah berapa orang gadis dulang kan.


Andai kata decoration lain guna bright colours, why not pastel colours for the girls. Warna lembut-lembut sikit baru nampak macam comel aje. It depends on you nak buat macam mana. Tiffany blue, soft gold, dusty pink, green mint, lilac, lavender, beige, soft grey would be perfect. 

Aku jumpa banyak gambar rainbow bridesmaids dresses. Memang semua lawa-lawa, cun, terbaik tapi semua gaun pendek. Dorang non-muslim so takpe lah. Kita pakai lah jubah ke, peplum ke.

Pendapat aku lah kan, kalau dah gadis dulang pakai rainbow, pengantin perempuan pakai dress putih lah kot. Tak nak lah nampak macam tak kena kan. Tak pun masukkan sikit percikan rainbow kat dress tu sama ada kat flower headband ke, aksesori, kasut. Aku tak reti sangat bab fesyen ni tapi kalau korang request kat designer korang, mesti dorang boleh buat. Oh idea dorang tak sama dengan idea aku yang limited ni. Dorang lebih kreatif.


Gitu al-kisahnya. Kemain kuat aku berangan kan. Baru angan-angan je. Tak pasti lah terjadi ke tak. Aku hanya mampu berangan dan merancang yang selebihnya Allah S.W.T. yang menentukan. Aku cerita benda ni kat mak aku. Mak aku pun cakap buat masa ni memang lah aku nak tema macam ni tapi 3, 4 tahun akan datang mungkin akan bertukar siapa tahu kan? So korang kalau nak cuba lain dari yang lain cubalah tema warna-warni ni. 



p/s: kemain lama tak update blog, tetiba muncul entri kahwin-kahwin. Motip sangat. Kbai.


You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images