PENGALAMAN KU MENCARI KERJA!!

5:36 pm

Assalamualaikum semua dan salam sejahtera.


  Petang yang indah nis kita nak berborak pasal apa pula ya?Urm..aku sebenarnya ada satu cerita nak habaq kat korang semua.Mengenai pengalaman aku mencari kerja sambilan sementara menunggu keputusan SPM keluar?Keputusan SPM?Takutnya!!

  Aku memang dah bosan tahap gaban terperuk kat rumah tak tau nak buat apa.Mak aku awal-awal lagi dah bagi green light untuk aku cari kerja.Ni yang macam-macam nak cerita ni.Hari tu,ada dapat call dari Yuni yang dia dan Syadza ajak aku cari kerja kat GIANT.Oh aku melompat kesukaan gaya orang menang loteri je time tu.Esoknya kami pun pergi sana.

  Mula-mula cuba cari kat kedai buku POPULAR.Harap sangat dapat.Tapi hampeh.Dorang nak yang permanent rupanya.Hurm..kecewa gak sebab aku memang suka pergi kedai buku.Kalau orang lain suka pergi beli kasut,blaus tak cukup kain ke,yang aku pulak lagi suka pergi kedai buku.Orang gila glamor mesti kata apa class pergi kedai buku.Macam nerdy.Helo!Itu korang tau.Bukan aku.Aku memang suka pergi kedai buku.Ya lah,pergi sana dah tentu nak beli buku tak kan nak beli aksesori kereta lak kan.Bau buku pun dah boleh buat aku jadi gila.Kalau pergi kedai buku,tak beli buku memang tak sah.Rasa nak demam.CEH..

  Lepastu cuba pergi kedai sukan ni.Memang jenis mahal juga lah harganya.Tapi aku tak bagi nama pun.Tak berminat nak kerja kat situ.Lepastu lak,aku pergi kedai TUTTI FRUTTI.Ala,yang jual aiskrim tu.Hati aku tergerak nak masuk kedai tu dan nasib baik ada kerja kosong.Jadi kami bertiga pun isi nama,no fon semua tapi sampai sekarang dorang tak call.Bengang pun ada.

  Pastu,kami pun masuk dalam GIANT.Mohon kerja kat situ sebagai juruwang sambilan.
Tapi dorang tak call pulak.Yang pelik semalam masa aku pergi GIANT boleh pulak kat pintu masuk tu dorang tampal notis pengambilan pekerja baru.Aik?Aku yang dah mohon kau tak call2.Pelik.

  Tak tahan sebab belum dipanggil,aku cuba mohon kat 7ELEVEN.Hampeh gak.Rupa-rupanya manager dia tak buka fail borang pekerja tu.Tak guna.Haha..Ok kali ni aku cuba mohon kat kedai MY DELICIOUS SNACK.Harap-harap dapat.Sebab aku suka buat manisan.Seronok sangat.Bila orang seronok nak buat kerja,baru orang tu boleh buat kerja tu dengan ikhlas kan?

  Ok lah.That's all for today.Memang bulan Januari ni blog aku berhabuk sikit.Ni pun entri kedua untuk bulan Januari 2012.Jumpa lagi..

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images