BUDAK KAKI SHOPPING

8:21 am

Assalamualaikum dan salam sejahtera..



 Another part of my hobbies is go to shopping! (wink wink). Sejak bila muncul minat yang satu ni aku pon xtau lah. Korang suka shopping x? Aku memang suka gila. Kalau aku pergi Giant ke, mesti nak jalan2 kejap ke kedai2 kecik yang jual macam2 barang tu such as shoes, various types of clothes, wedges, accessories, make-up things, perfume yang 10 hengget satu botol kecik tu, kedai yang jual macam2 style tudung sekarang ni, jual jam tangan, jual beg kulit, jual purse yang macam2 design lately ni dan lain2 lagi. Siyes, aku paling suka kot jalan2 then ternampak booth kecik jual2 benda macam ni.

 Sedikit kepantangan aku dibuatnya kalau x singgah jap. Boleh meroyan rasanya. In case lah if budget aku tak mencukupi masa tu, at least aku singgah jap, tengok2 dan belek2 ape yang dijual pon dah cukup. Tak dapat beli pon xpe asalkan singgah tengok apa dorang jual. Heaven betul. Macam dah xde keje lain dah aku ni. Boleh pulak main tawar-menawar kat situ padahal x beli pon. Konon2 buat berminat padahal dalam poket yilek haprak satu pon tadakk. Acaner nak beli tu kalau xde ongkosnya. Tak gitu kawan2?

 Antara barang2 kegilaan aku yang memang susah nak lepas dari dulu lagi:

1)Shoes

kasut pelangi. Lawakan. I wish I have all of them. Senang nak match dengan clothes right?

2)Clothes

bajet je aku guna gambar ni seolah-olah baju yang aku shopping tu yang branded. Padahal beli kat tempat biasa2 je tu. Menggedik aku ni guna gambar macam ni. Sukati lah. Aku nak perasan 'gojes' kejap.

3)Skinny jeans

skinny jeans yang ada macam2 warna sekarang ni menjadi kegilaan ramai. Tak lupa juga aku. One of my favourites.

4)Tudung bawal kosong kangaroo (baru sekarang suka)

tudung ni memang orang sekarang dah pakai balik. Tudung bawal ni memang kosong habis. Tak ada batu tepi, tak ada sulam-menyulam, hanya warna kosong tapi siyes yang simple itu memikat hati aku. Credit to www.tudunglydiachanteq.com. Pinjam dia punya gambar jap untuk contoh kat blog aku ni.

5)Tudung bawal tone

salah satu fevret aku lagi. Fevret2 gak tapi kurang gemar tone ni sebab bila kita dah lama pakai ke, lepastu basuh ke apa ke, warna tone dia hilang lah. Hilang setompok kat situ, setepek kat sini. Ada tips tak nak elak? Anyone? Credit to www.promosipercuma.com . Nak mintak izin pinjam gambar awak kejap ye? Nak buat contoh kat blog saya.


6)Jam tangan ICE


jam tangan ni pon salah satu fevret aku. Sebab kalau aku rentap sekalipon xkan tertanggal punya dia punya pin tu. Siyes best compared to the other brands.

7)Beg tangan

nampak mewah pulak beg ni. Tang rainbow tu yang sangat2 classy. Boleh x kalau aku nak semua?

8)Purse

purse yang aku idam2kan. Mana nak cari ni oii.. Anyone? If sape2 yang nampak inform kat aku yep?


9)Perfume


perfume, perfume and perfume. Must have in my bag. Tak yah yang besar2 macam ni. Yang kecik 10 hinggit tu aje dah cukup. Kebiasaannya, aku lagi suka perfume yang calit2 ni sebab bau dia lagi tahan lama nak banding yang spray punya. What's on you?


10)Mekap


ngee,, Banyak gila. Aku punya koleksi peribadi pon x banyak ni. Cukup mana yang wajib aja. Saper punyalah banyak giler ni. Kopak duit nak membeli nih.


 Lagi satu, aku suka gila kot masuk farmasi macam GUARDIAN dan WATSONS. Suka belek2 pencuci muka, tanya salesgirl kat situ what kind of acne product suit on me. Then she will tell me on certain product which is really expensive for me to buy it. Ridiculous. I'm not going to buy an expensive product for nothing. It's not gonna work it. Bazir duit aku kot. Pernah terjadik apa, pasal tu lah aku macam trauma sikit bab promote-mempromote ni. Tapi tanya juga kat dia, then ada satu hari tu, she suggested me to this acne product which is really cheaper than i thought. Ingatkan mahal giler, rupanya untuk cleanser aje, senang citer, aku genapkan aja RM10 lah. Then aku pon beli dengan toner sekali. Toner bila aku genapkan pulak dalam RM6 gitu. Dan inilah product yang aku beli tu.



 Dah puas belek2 set penjagaan muka, aku pergi pulak kat tempat lain macam tempat set penjagaan badan kat WATSONS tuh. Buka penutup dia, amek bau dan "wanginya", tapi x beli pon. Bhahaha. Then I went to make-up section. Lagi2 aku suka belek compact powder and foundation kat situ. Picit foundation then calit kat tangan pastu blend. Then amik lagi krim tone lain calit kat tangan pastu blend. Boleh tengok perbezaan dia kat situ. Pastu hidu jap dan "wangi" again. Nampak x dia suka main2 kat tempat orang? Nakal budak ni. Muahahaha..

 Dah puas belek mekap aku pergi lak bahagian minyak wangi. Siyes suka betul amek yang tester punya, calit kat tangan, kat baju pastu letak then amik lagi pewangi lain and do the same thing. Macam2 bau kat badan aku ni. Sangat 'menjimatkan'. Hahaha. Customer apa lah aku ni. Orang macam aku ni wujud gak. Pastu aku pon meneruskan hajatku yang selalunya akan tertangguh sebab asyik nak menyinggah aja ke section yang 'merambangkan mata'. Aku capai REXONA spray, losyen, krim Safi, lip ice dan Johnson's Baby Cologne Lasting Bloomswhich mean yang mana penting dan untuk kegunaan harian aja. Yang lain tolak tepi maa.

 Okey lah. Setakat ni itu sajelah nak cerita kat kome sumer. Teman letih betul menaip ni. Tak tido2 teman menaip bagai. Entah apa2 aku merapu kali ni. Hope korang x bosan lah baca entri mak okey. Jumpa lagi.


Salam sayang.


You Might Also Like

1 comments

  1. check and like this page for more best price! Tudung bawal kangaroo RM 10 (not include postage) :)

    https://www.facebook.com/pages/Lady-House-923/1417412005143164

    ReplyDelete

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images