CHOC KRISPIES..

1:57 pm

Assalamualaikum semua.


Menjadi seorang yang hantu coklat ni membuatkan aku nak cuba semua benda yang berasaskan coklat. Nowadays, semakin banyak produk manisan yang wujud hasil kreativiti dorang ni. Daripada timbul idea cipta manisan sendiri dan boleh jadikan bisnes.


Hari ni punya post kita nak cerita pasal choc krispies yang semakin popular dan berhantu yang menjadi kegemaran ramai ni. Cakap pasal coklat ni perghh, meleleh air liur aku. Memang coklat dengan aku tak dapat dipisahkan lah. Korang pun sama kan. Atas kreativiti dorang ni, maka aku pun cuba lah beli dan rasa. Wajib rasa okey. Coklat kot. 


Lepas dah beli dan try, serius memang sedap sangat rice krispies ni. First sekali aku penah cuba choco leleh by CushyCandy. Beli kat butik SBU tu. Macam rasa cadburry pun ada dan yang paling penting sekali sedap tak hengat oi. Mana cukup makan satu bekas. Sebab tu lah aku pun pergi kedai cari bahan nak buat sendiri kat rumah. Boleh makan banyak-banyak. Tapi tak serupa macam orang lain buat lah pulak. But it still taste nice. Aku campur nutella, chocolate bar, maltesers dan apa lagi tah aku tak ingat. Resepi sendiri memang main belasah lah cerita dia.


Baru-baru ni aku teringin pulak nak makan benda ni lepas tengok kat satu IG ni. Aku beli dengan dia lah. Korang search lah Choc_Krispies. 



Ini menu yang available. Ada Choc Bars, Choco Ball, Bueno Bars dan Oreo Bars.
Aku beli yang Bueno Bars.



Nampak tak dia punya packaging? Very nice.


Pabila sudah dibuka penutupnya. Terliur cek. Masa tulis ni rasa macam nak pergi beli sekarang je.


Memang aku saja bakar line. Okey, move on to my review. Aku puas hati makan choco krispies ni sebab coklat dia pekat dan sedap. Bila dah dicampur dengan rice tu dia rasa rangup. Tak rasa lembik langsung. Macam mana korang buat dia jadi macam tu eh sebab masa aku try buat dulu, rice krispies dia macam mengecut sikit sebab dah bercampur coklat cair kan. Aku pernah cuba dengan bubble rice pulak, pun sama dia jadi macam lemau padahal kalau makan bubble rice macam gitu je rangup je. Oh ya. Bubble rice dengan rice krispies tak sama tau and of course ada bueno tu penambah selera. Very the sedap you all.


Mana nak beli? Korang boleh search Choc_Krispies kat Instagram. Dorang mengamalkan konsep pre order. So, bila dorang bukak order, korang laju-laju lah pergi order eh. Okey nak cerita ni je harini. Asyik cerita pasal makan je kan. I memang kuat makan. Huahuahua..


Have a good day.


You Might Also Like

7 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images