HONEYMANIA BODY SHOWER GEL BY THE BODY SHOP!

5:42 am

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Seperti yang dijanjikan pada entri yang lepas, hari ini aku nak buat product review untuk korang. Entri yang lepas aku review strawberry hand cream dari The Body Shop kan. Hari ni pulak kita nak review apa ya?

Jeng jeng jeng.......


Tadaaaa....

Ni lah product review kita hari ini. Body shower? Yesss you heard me. This is Honey Mania Body Shower Gel by The Body Shop!! 

Setiap hari balik dari kerja atau kelas petang, mesti badan kita letih kan? Lebih-lebih lagi yang keluar pergi kerja dari pagi sampai petang, pergi kelas yang penuh jadual sampai ke malam. Letihnya. Ni kalau balik kerja atau kelas ni kalau dapat mandi dengan mandian segar mesti syok ni. 


Aku tak pernah terfikir pun nak amik Honey Mania punya sebab planning asal aku nak amik yang strawberry. Konon-konon nak matching dengan hand cream tu. But I changed my mind and switch to Honey Mania because, I truly doesn't like the smell of Strawberry Body Shower. I repeat, Body Shower. Aku expect yang bau strawberry body shower wangi sebijik macam hand cream dia, but I was wrong. Kecewa sikit. Lullss.. Aku pilih Honey Mania pun secara random. Sebab Honey Mania wangi dan menyenangkan hidung lah, tanpa banyak bicara, terus ku sambar. Now, let's move on to the review.



PACKAGING

What can I say is, the packaging of the shower gel is very sturdy plastic bottle and it comes with click open and shut lid like usual body shower out there. The packaging is just simple like that and at the same time it look exclusive on its own. Exclusive macam mana? Cuba letak botol ni dekat bakul mandi korang, and botol ni yang lebih menyerlah dari yang lain tau.


SCENT

Homaigad I really love the scent. Seperti yang aku katakan tadi, aku amik Honey Mania secara random. Bukak tutup and amik bau dia, wangiiiinyaaaa bau madu. Terus suka dengan Honey Mania instead if strawberry, terus kena goda dengan akak salesgirl, terus amik masuk bakul dan terus usha benda lain and terus bayar. Sonang macam tu kan.

Yeap you all. Bau Honey Mania sangat sedap weh. Macam bau madu dicampur dengan serbuk kayu manis. Bila guna masa mandi, berbau bilik air tu. Kau akan rasa segar dan tenang. Trust me, macam pergi spa. Automatik rasa macam nak mandi berkali-kali. 



TEXTURE

This shower gel comes in translucent peach colour which is similar to honey yang macam kita makan tu. Actually, ada beza jugak bila kita guna loofah atau tuang kat tapak tangan. Bila kita pakai loofah (berus mandi) shower gel ni akan menghasilkan banyak buih tau. Eleh, mengaku cepat yang korang suka mandian yang boleh hasilkan banyak buih kan?

This shower gel really makes my skin feels smooth and soft and the most important thing, I had a sensitive skin and this shower gel doesn't irritate my skin at all. Don't forget to apply your favourite body lotion after you having a bath time to keep your skin moisturize throughout the day.


PRICE

Like I said in previous review, The Body Shop is an exclusive brand. So aku expect harga dia mahal macam high end brand lelain. To my suprise, harga asal shower gel ni hanya RM29.90 je tau. Kalau ada sale 20%, 30%, kau boleh dapat lagi murah dari ni kawan-kawan. Hooiii murah betul. Dah lah bau wangi, berkualiti, murah pulak tu. Apa lagi yang aku nak? Hohoho. So, pergi beli sekarang anak-anak and enjoy your bath time!



"Kelly, tak kan ada shower gel aje? Body scrub tak ada ke? ". Eh, eh. Siapa kata tak ada. Selain shower gel, korang juga boleh dapatkan rangkaian Honey Mania yang lain tau. Ada hand cream, body butter, body scrub, honey soap, perfume, and lip butter pun ada okey. The Body Shop ni memang memahami betul lah kehendak gegirl macam kita yang pentingkan penjagaan badan ni. Serius aku kata, bau Honey Mania sangat lah wangi dan sedap. Macam nak makan je tau. Eh tapi korang jangan gatai tangan pi makan pulak ya. Sebab rangkaian mandi ni bukan untuk internal use woii..



Wokey semua. Entri dah nak sampai ke penghujungnya. Dulu, aku bukan lah jenis yang suka kumpul produk body care ni. Tapi sekarang aku macam obses pulak. Kalau macam ni buat spa sendiri kat rumah pun boleh. Andai kata dapat kumpul banyak koleksi body care yang harum giler ni, silap-silap bilik air pun tak nak keluar. Duduk je lah berjam-jam dalam tu. Hehehe. Will see you in next entry.




p/s: entri seterusnya macam nak buat review produk skin care yang aku pakai sekarang ni. Ermm,, nak buat ke tak eh?


You Might Also Like

1 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images