WARDROBE

5:04 pm

Assalamualaikum semua.


 Sekarang ni aku nak citer pasal wardrobe pulak. Korang tau wardrobe tu apa? Okey wardrobe ni tempat korang simpan barang-barang korang macam baju-baju, seluar, aksesori, mekap dan sebagainya. Cuma wardrobe ni dia lebih tersusun dan kemas tau. Biasanya orang yang berkemampuan boleh lah buat satu bilik tu khas untuk simpan baju aja. Maka jadilah wardrobe kan?

 Aritu aku ade google pasal wardrobe ni. Ada lah beberapa gambar yang aku suka gila tengok. Sebab dia punya wardrobe tu tersusun kemas tau. Lepastu mula lah aku pun berangan nak buat wardrobe macam tu dalam bilik aku. Bilik kecik padahal. Yang aku nak tunjuk ni lain sikit dari wardrobe kebiasaannya. Tempat nak simpan barang korang tu khas satu tempat. Kalau beg, satu tempat. Yang sebelah sana khas untuk kasut. 

 Bunyi macam menarik kan. Sebab apa aku cakap macam ni? Sebab, aku tak nak korang jadi macam aku. Letak barang merata pastu cari tak jumpa. Kan kemas bila kita susun cantik-cantik. Mata pun tak sakit kan. Kalau dulu aku jenis buat dek aja dengan benda ni semua tapi sekarang aku macam pantang tengok rumah bersepah tau. Serius sakit mata. Nak tengok? Okey jom!


ni paling aku suka. Nampak kemas kan? Cantik tersusun. Nanti korang boleh lah susun kemas-kemas beg korang tu macam ni. Senang nak capai kan bila nak gi kelas ke, dinner ke. Oh ya! Purse, clutch, tote bag pun boleh susun kat sini. Sekali kan semua jenis kat satu tempat. Senang nak cari.


banyak gila kasut. Korang punya ada banyak ni tak? By the way, susun elok-elok ye you alls.


bagi penggemar mekap macam aku, korang boleh lah amik inspirasi dari sini ya. Susun cantik-cantik mata pun sedap memandang kan. Apa-apa nak cari senang. Susun ikut section masing-masing contoh belah kiri khas untuk segala mak nenek lipstick, lip balm, lip gloss dan lip ice. Belah kanan pulak korang susun botol-botol foundation korang. Atas rak lak letak lah eyeshadow berkilat-kilat korang tu. Bawah rak pulak susun lah korang punya bedak, pemerah pipi, bronzer ke apa ke. Kan nampak kemas tersusun. Aku berangan nak buat macam ni nanti. Tapi bila bukak balik beg mekap aku, nevermind. Sikit sangat. Baik simpan dalam beg aja. Nanti kalau dah banyak koleksi aku nak buat macam ni lah.


baju-baju korang yang lawa-lawa tu boleh lah sangkut kat sini. Best kan. Tapi tu lah nak kena tengok space dalam bilik kita lah kan. Macam tadi gak. Baju jenjalan korang gantung lah kat penyidai macam diatas. Ya lah. Sebab baju dah lawa-lawa kan, haruslah gantung untuk elak dari renyuk. Lepastu, kan sekarang jeans yang berwarna-warni tu ramai orang pakai sekarang kan. Pulak tu korang ada koleksi warna-warni jeans ni, so lipat dan letak kat dalam laci tu. Tak pun kalau korang jenis kena tengok something in rainbows before sleep, then you guys kena letak luar lah macam diatas. Eh lupa pulak. Nanti tudung-tudung korang yang cantik-cantik tu pun jangan lupa simpan kat sini.

 Aku sebenarnya dah lama bercadang nak make-over bilik aku ni. Tapi masalahnya rumah orang. Kalau rumah sendiri dah lama aku cat bilik warna merah, nak pecah toilet buat baru and sambung kat bilik aku. Kiranya bilik aku ada toilet sendiri lah. Lepastu aku nak paku gambar aku sendiri kat dinding. Ni gambar besar punya ya. Lepastu nak pasang rak kat dinding tu. Ala, kecik aja rak tu. Yang melekat kat dinding tu. Kalau korang biasa tengok korang faham lah. Tapi macam mana nak buat eh? Tak kan sesuka hati aku aje nak mengerjakan rumah orang. Kesimpulannya, bila lah aku nak ada rumah sendiri.







You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images