MY FAVOURITE CREAM EYESHADOW!!

6:09 pm

Assalamualaikum and hi all.

 Today, I just want to update a short and simple entry about my current favourite cream eyeshadow. Why must cream eyeshadow? For me, why not? I just want to try something new and I would like to do comparison between cream eyeshadow and the compact eyeshadow. Which is better and suit us well? Okay, let's jump into the main topic.

Fuh, berbelit cakap english. Tak apa. Practise makes perfect right? Okey, entri kali ni aku nak citer sikit je pasal eyeshadow jenis cream ni. Sebenarnya aku belum cuba lagi jenis cream. Masa mula-mula baru tahu kewujudan eyeshadow cream ni, I was impressed. Apa yang aku fikir masa tu, menariknya jenis cream ni. I must try this out. So, disebabkan keterujaan aku mengenai cream eyeshadow ni, aku ada buat beberapa research pasal ni. Jenama apa yang best, jenama apa yang offer colours yang menarik and so on.



MAYBELLINE COLOR TATTOO


Firstly is of course Maybelline Color Tattoo. Maybelline terkenal sebagai mekap yang boleh dan mampu dimiliki oleh semua orang. Maybelline is  the best make-up drugstore ever

As I mentioned this before, my most favourite colour is Pomegranate Punk, Electric Blue, Gold Rush, Ready Set Green, Bad To The Bronze, Mossy Green, senang citer semua warna yang ada shimmer lah suka.

Kalau korang nak tahu, aku penggemar eyeshadow jenis shimmer, warna yang agak gelap sikit macam dark blue, rust, mossy green, gold, brown. Aku tak bape suka dengan warna yang beige tak pun kalau warna yang lembut-lembut ni. Entah lah tak tahu kenapa tak suka. 

ILLAMASQUA LIQUID METAL 


Cream eyeshadow from Illamasqua! Bila tengok palette ni automatik aku 'wow'. Sebab kalau korang nak tahu, empat warna yang ada dalam palette ni semua warna fevret aku. Teruja kejap bila tengok empat warna fevret utama ada dalam satu palette and trust me the colours is really pigmented. 

But the price agak mahal sikit lah. Nak buat macam mana brand terkemuka kan. But, I'm not sure product ni ada kat Sephora ke tak. Overall I love this palette so much eventhough I dont own this. Kalau lah aku ada dah lama buat review untuk korang. Senang citer, aku suka lah palette ni. Best.

Empat warna ni je pun dah rasa complete dah.

Blue - Superior
Red -Resolute
Green - Stoic
Yellow - Solstice


Tu je lah nak citer. Just short entry. Ni nak bagitahu yang Maybelline Color Tattoo in Pomegranate Punk memang tak ada jual kat Malaysia kan. But, I already found an online shop that sell this colour. Maybe pre-order kot sebab kedai ni memang mostly jual barang branded dan dorang memang order direct kat overseas sana. 

Nite!

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images