LIP ICE SHEER COLOR

6:16 pm

Assalamualaikum semua.

 Today I want to review one of my favourite lip product that I use frequently. Tak kira lah sama ada nak pergi kelas ke, nak hang out with my friends ke, I will apply it into my lips. It is call Lip Ice Sheer Color. You all mesti pernah dengar punya lah brand ni.

Sebenarnya dah lama nak review Lip Ice ni tapi asyik tertangguh aja. Nah, sekarang ni untuk korang. Hope korang suka review aku ni. 

Dengan harga yang berpatutan, it is worth to buy. Sebab utama aku cari Lip Ice ni ialah, aku terpengaruh dengan kawan aku. Yeah, my friends pun pakai Lip Ice so, aku bab-bab mekap ni kan laju dan aku pun cuba. Result dia sangat best dan sebab tu lah aku terus pergi beli. Dah meh sini aku nak bagitahu korang apa yang best sangat pasal Lip Ice ni sehingga aku tak perlukan lipstick untuk aktiviti harian.


  • Lip Ice Sheer Color ni ada tiga perisa and mine is Strawberry. Sebab bau dia sedap macam strawberry. Love it so much.
  • Contain effective anti-oxidants of Vitamin E to soothe and protect lips from the harmful environtment.
  • When I applied it into my lips, then my lips turn to pink colour. Amazing.
  • Jangan risau. Harga dia memang murah dan mampu milik. It is around RM11-RM13 ++. Murah kan. Kalau tetiba Guardian atau Watsons buat sale, harga dia jauh lebih murah.
  • Aku mampu beli ni jelah. Nak beli lipstick MAC tak mampu. Muahaha. Gurau je.
  • Setakat ni aku belum cuba yang mint dengan diamond tu and I don't know how the result is. Dah setia dekat strawberry rasa macam tak nak tukar pada yang lain.
  • Tak ada lipstick lain pun tak apa lah janji ada Lip Ice so bibir tak ada lah nampak pucat. Kalau lipstick lain pun aku suka lipstick that can moisturize my lips. Suka lipstick yang ada unsur-unsur melembapkan bibir.
  • Boleh aja dapatkan dimana-mana farmasi berdekatan korang. Cer cari dulu. Tapi kalau Guardian dengan Watsons confirm ada lah.
  • Long-lasting? Tahan dalam 2-3 jam je itu pun kalau korang tak makan apa-apa. Minum tu maybe boleh lagi kut tapi alah apa susah. Just reapply balik je lah. No problem at all.
  • Packaging dia best okey dan senang nak sumbat dalam beg atau bawak pergi mana-mana. For those yang tak suka bawak handbag bila keluar, selit dalam poket seluar pun boleh ha kau.
Contoh gambar kat website Lip Ice. Macam ni lah rupa bibir aku bila pakai Lip Ice.

That's all for now. For those yang tetiba baru nak suka product ni ataupun memang dah lama pasang niat nak pakai dan cuba, korang boleh dapatkan Lip Ice ni kat mana-mana farmasi yang berhampiran. In Shaa Allah, korang puas hati punya. Pakai Lip Ice ni sesuai betul lah untuk make-up natural ni. Will see you again.


*opps..terlupe something. Actually pasal Lip Ice ni dia ikut juga pemilik yang guna Lip Ice ni. Sebab ada sesetengah pengguna, bibir dia tak pink bila pakai. Lain orang lain result dia. Ada yang pakai bibir dia memang jadi pink. Ada orang lain pulak pakai Lip Ice ni, bibir dia maintain macam pakai lip balm biasa. But that's not a big problem. Yang penting Lip Ice ni best. Korang sendiri yang akan tentukan macam mana bestnya pakai benda ni. Tu je nak update. Kbai.

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images