MY FAVOURITE PERFUMES!!

12:40 pm

Assalamualaikum.

 Okey, harini punya entri nak citer dengan korang about my favourite perfumes. Korang pun mesti ada sebotol perfume kat dalam beg masing-masing kan? Ha, mengaku cepat! Ada beberapa perfumes yang aku suka sangat pakai sebab bau dia memang memberi ketenangan betul. Biasanya, aku suka perfumes yang ada ekstrak bunga dan buah-buahan sebab bau dia memang soft. Aku tak suka sangat perfumes yang berbau kuat sampai sakit hidung aku ni menghidunya dan juga perfumes yang bau pelik-pelik. Malas sangat nak pikir panjang aku just pick-up the soft scent. Wanna see what's my favourite? Check this out, girls!

DKNY BE DELICIOUS GREEN APPLE


Yup bau apple. Aku suka sangat dengan perfume ni. With it's cute packaging look like an apple make me fall in love with this perfume. Haruman dia of course bau apple and memang best sangat. Nak bagi rating 10/10 lah sebab firstly the scent and secondly the packaging memang awesome.

AMOR AMOR CACHAREL


Ni pun aku suka gak sebab bau dia memang lain dari yang lain. I really love the smell and bau dia tu menguatkan semangat aku. Aku rekomen korang pakai ni lah sebab wangi dan best. Sebenarnya tak tau nak citer camne but I just want to show you that this is one of my favourite too.

APPLE BLOSSOM BY THE BODY SHOP


Ha, ni pun memang fevret aku. Aku suka sangat dengan perfume ni sebab ada bau apple dan sesuai lah dengan nama dia apple blossom. Bau dia pun memang segar sangat dan ni memang no.1 lah dalam hati aku. Amor-amor no.2 tapi tak kisah lah sape no.1 sape no.2, janji ada banyak choice kan?

WHITE MUSK BY THE BODY SHOP


Haritu baru try hidu bau dia dan memang suka habis lah kat perfume ni. Bau dia macam vanilla sikit bagi pandangan aku lah. Calit sikit je dah melekat bau dia kat tangan. Memang best lah. Korang kena cuba tau.

URBAN FLOWERS BY AVON


Masa aku sekolah dulu, aku suka pakai perfumes ni. Favourite aku yang London dengan New York. Antara yang empat ni, dua ni memang favourite. Tapi sayang lah, perfumes ni dah tak ada. Dorang dah stop keluarkan perfumes ni. Dah dua tahun stop baru tau tahun ni. Why lah?

SOULMATE BY DESIGNER


Ni pun suka gak tapi mestilah aku pakai yang warna pink tu. Pada pendapat aku, bau dia maybe bau bunga lah. Aku tak pasti sangat pasal jenis-jenis wangian ni. Overall memang aku suka perfumes ni dan packaging dia pun cantik siap bentuk love lagi. Harga dia tak silap aku dalam RM30 lebih lah kot.

Dalam banyak-banyak perfumes kat atas ni, aku suka sangat Amor Amor, Apple Blossom by The Body Shop, n White Musk by The Body Shop. Trust me, these perfumes has a good scent dan menaikkan mood korang. Nanti korang cuba lah ya? Serius memang best. Will talk to you in the next entry. Tata..




You Might Also Like

3 comments

  1. perfume from bodyshop tu how to purchase eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai. Boleh cari kat store dia di mana-mana mall yang ada.

      Delete
  2. Sis yg mana bau yg lg best? Apple DKNY atau Apple blossom?

    ReplyDelete

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images