I HATE YOU, LIMITED EDITION!!

2:10 pm

Assalamualaikum and hi guys.

 This is all about limited edition. Seriously siapa tak suka dengan barang yang limited edition kan? Semua orang suka sebab barang yang limited edition ni special tau. Bukan semua orang boleh dapat.

Aku sebenarnya tertanya-tanya kenapa mesti dorang nak jadikan sesuatu produk tu limited edition? Adakah itu salah satu strategi perniagaan dorang? Boleh jadi jugak kan sebab tu lah ia limited. Aku sebenarnya berkenan sangat dengan beberapa mekap ni tapi serius tak sangka dia limited. 

Agak sedih lah sebab banyak ketinggalan nak dapatkan mekap yang limited edition tapi nak buat macam mana. Tau produk tu wujud pun dah nak dekat habis promotion. Lepastu ada yang susah nak dapat kat Malaysia ni.

Harapan aku satu je lah. Harap dorang kekal kan lah mekap yang limited edition tu tak pun korang jual sekali lagi produk yang limited tu. Bagi peluang kat aku dan orang lain nak beli pulak. Lepastu korang nak discontinued pun sukati korang lah sebab satu palette pun boleh tahan bertahun-tahun. Lepas dah habis guna tu, kita mesti lah nak beli dan cuba produk baru pulak kan.



TARTE OFF THE CUFF BLUSH PALETTE


Seriously suka sangat tengok blusher palette dari Tarte ni. Packaging dia simple je dan dalam palette ni ada lima warna lengkap. Sangat sesuai nak bawa pergi mana pun. Mana-mana mekap pun, aku lebih prefer dalam bentuk palette sebab bentuk palette ni ada banyak warna dan sangat menjimatkan. 

Cuba korang tengok warna-warna blusher yang dorang tawarkan? Complete okey. Lima warna basic yang orang selalu pakai termasuk bronzer. Palette ni tak silap aku dikeluarkan pada tahun lepas dan aku ada jumpa satu FB shop yang jual palette ni RM 200 sahaja. Bila aku fikir balik walaupun agak pricey but worth to buy sebab kalau dalam pan biasa, satu pan tu je dah RM 120 dekat Sephora. Jimat tak kalau beli yang ini? Tapi sayangnya dah tak ada.. :(


NARS ONE NIGHT STAND BLUSH PALETTE


Mula-mula tengok blusher palette ni, I was impressed. Macam aku cakap tadi, aku memang suka dalam bentuk palette ni. Lagipun sebenarnya agak susah nak jumpa mekap yang jenama mahal-mahal ni dalam bentuk palette. Biasanya dorang akan jual satu pan. 

Sebab tu lah kadang-kadang ada musim tertentu, they will create something special and limited. Dorang tak kan buat produk tu jadi permanent. NARS is one of high-end product too. 



MAYBELLINE JEWEL TONE COLLECTION


MAYBELLINE "SCENE ON THE RUNWAY" COLLECTION


Maybelline Color Tattoo memang terkenal dengan warna-warna yang mengancam. Aku suka betul tengok warna yang diorang offer kat atas. Both are from Fall Collection. Tapi time tu 2012 sebelum aku tak pakai mekap sangat. Itu pun yang original collection pun baru masuk Malaysia tahun 2013 kalau tak silap. Lepastu koleksi ni bukannya ada jual kat Malaysia pun. Tu yang banyak terlepas tu. Sekarang ni bila minat mekap tu dah muncul balik, aku terlepas dah koleksi limited edition ni.

Kalau Jewel Tone Collection punya (gambar atas) aku suka semua warna yang dorang offer lagi-lagi warna "Ready Set Green". Warna hijau dia memang betul-betul hijau. It is not blue undertone like Edgy Emerald. It is truest green colour. Really love it because I'm fan of green colour too.

Kalau yang "Scene on the Runway" aku suka semua warna. Paling menarik hati aku ialah Mossy Green. Cantik sangat macam hijau lumut lah.

Sedih lah aku macam ni. Warna-warna dorang semua cantik belaka tapi kenapa limited edition? Kenapa Maybelline, korang tak jadikan ia permanent? Why lah? Pic credit to


Korang ada suka mana-mana tak mekap yang limited edition ni? Share with me okay? Aku harap dorang ni dengar luahahan perasaan aku. Haha. Memang harap sangat-sangat dorang jual balik yang Limited Edition ni tak pun untuk merawat hati ku (kelass kau), they create something unique better than this. Bila sampai masanya nanti, aku tak nak fikir-fikir dah dan terus grab. Nanti menyesal menangis tak sudah.

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images