MY TOP 5 BEAUTY BLOGGER IN MALAYSIA..

3:13 pm

Assalamualaikum semua.

 Hai korang. Harap korang semua sihat. Dah beberapa hari aku tak update blog sebab serius tak ada idea nak menulis ni. Fikir punya fikir apa kata aku list kan beberapa beauty bloggers kegemaran aku yang aku suka sangat baca.

Aku nak list kan beauty blogger dulu tau. Sebab salah satu hobi aku ialah baca blog orang yang review mekap. Make-up is my thing okay but doesn't mean I can't live without it. You must be kidding me right? Let's check this out girls.

1) Wiida Ribbon http://www.wiidaribbon.com/


Aku suka sangat baca blog Kak Wiida ni. Orangnya comel sangat tau. Blog beliau bahasa Inggeris tau so that's why I love her blog so much. Lepastu aku suka blog dia sebab kat sini dia banyak buat make-up review which I love. Kalau aku boring mesti aku bukak blog Kak Wiida ni sebab as I told you before, I love reading about make-up review. Dari sini aku kenal banyak mekap dari luar negara.

Paling suka pasal monthly favourites, 2013 best favourites, and of course make-up review. Apa yang aku suka baca review dia sebab, dia cuba review sebaik mungkin untuk korang faham apa yang dia cuba sampaikan. Review dia memang lengkap dan dari blog dia lah aku dah buat beberapa make-up wishlist. Very the excited I nok. Apa yang aku suka lagi ialah semua gambar yang dia snap mesti cantik-cantik.


2. Sabrina Tajudin http://www.sabrinatajudin.com/


Blog Kak Sabrina Tajudin. Another beauty blogger from Malaysia. I love her so much sebab dia baik sangat. Suka baca blog Kak Sab ni sebab dia bukan setakat review mekap je malah dia ada review skin care, hair care, events, arts, tips dan banyak lagi. 

Paling aku suka, of course lah monthly favourites. Best lah baca pasal monthly favourites ni. Kat sini lah aku tahu mekap apa yang dorang pakai tiap-tiap bulan. Sedikit terpengaruh dibuatnya kalau ada mekap yang menarik perhatian aku.



Blog Sis Nadhira. Yang ni pun aku suka baca jugak sebab banyak review mekap yang aku suka. Lepastu ada tutorial mekap dengan tip-tip kesihatan, penjagaan muka dan sebagainya. Gaya penulisan dia simple aje sampai aku kengkadang terfikir, kenapa aku yang berblog ni pun punya susah nak fikir ayat pembukaan. Tengok Sis Nadhira punya ayat permulaan sangat simple, I was like "Wuarghh, kenapa aku tak boleh tulis ayat simple ni? Tertekan!", hehe. 

Aku ingat lagi yang aku pernah request kat Sis Nadhira suruh update entri koleksi mekap yang dia ada. Benda tu datang secara spontan dan time tu jugak aku terus hantar mesej kat Facebook. Lepastu dia replied and I was happy during that time. Rasa macam nak melompat sebab kita secara tak langsung dah berkenalan dengan owner blog tu sendiri tau. How about you? Korang nak baca tak? Ni aku kasi link.http://nedzblinkblink.blogspot.com/2013/08/makeup-yang-selalu-nadhira-izzati-guna.html.



Aku suka baca blog Kak Sabby Prue sebab english dia best. English paling simple dan best aku pernah baca. Sempoi gitu. Sebenarnya best tau baca blog yang ditulis oleh orang Malaysia dalam bahasa Inggeris. Lagi satu aku suka baca blog Kak Sabby sebab dia pun suka review mekap jugak. Sudah semestinya suka baca monthly favourites. Suka tukar-tukar pendapat pasal mekap yang kita suka kan.

Aku pun sekarang dah start buat monthly favourites sebab aku terpengaruh lah. Teringin nak buat sebenarnya bukat setakat terpengaruh aje. Lepastu blog Kak Sabby Prue pun ada bercerita pasal events yang dia joined. Kalau tak under Nuffnang mesti under The Butterfly Projects. Best okay. Sila lah melawat ke blog Kak Sabby Prue.



Sis Syafiqah ni suka berfesyen tau. Suka tengok cara dia berfesyen dan buatkan aku lebih yakin dengan diri sendiri. Sebab apa, bila aku fikir balik kan, semua orang layak berfesyen. Tak ada siapa melarang. Mesti kita akan rasa macam ada orang mengata kita tak layak nak berfesyen lah kan. Tu iri hati semata-mata. Yelah tak boleh tengok orang lain lebih sikit gitu lah.

Selain dari fesyen, Sis Syafiqah ada cerita pasal make-up review, events yang dia joined, tip-tip, dan macam-macam lagi. Suka tengok cara dia lilit shawl. Comel okey. Korang klik lah link blog dia nanti. 


Inilah Top 5 beauty blogger yang aku suka sangat dan kerap datang kat link dorang. Very the best okay. Korang suka mekap? Sila klik blog dorang. Mesti korang akan suka punya. Entri dah nak ke penghujungnya. Lepas ni aku akan cuba naik entri pasal Top 5 or maybe Top 10 lifestyle bloggers? Wait and see. Will see you again.


SENYUM SELALU

You Might Also Like

19 comments

  1. hai... wow no3.. thanks dear sbb sudi bca blog sy :) *terfikir jap simple sgt ek intro sy post dlm blog? hahaha takpe, janji fhm^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai sis.. same2..mmg best pun baca blog akak. best!! dan yg paling penting, i kept repeated reading your entries tanpa jemu..

      Delete
  2. OMG... Baru baca blog post ni. Terima Kasih byk2... aw.. malu.. thank you! <3 seronok dpt tau org suka baca blog kita!

    ReplyDelete
  3. Hai dear..
    Thank you sebab baca blog kita..Thanks jugak untuk entri ni..Terharu sgt!!
    HUGS!!

    ReplyDelete
  4. Hi dear, thank you so much for including my blog in your top 5 list. Terharu sangat! You have a nice blog too sweetheart, keep on blogging ok? :) *hugsssss*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Kak Sabby..your welcome. Thanks for the support..Nice to know you..*muah muah*

      Delete
  5. Salam, hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

    OH MY GOD! Thank you Khalida, I Really appreciate it.. Rasa happy gile! you just made my day! <3 <3 <3 <3 <3 Nak hug jugak!!! Lets do GROUP HUG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam wiida..hi hi hi..auww so sweet lah wiida ni.. Meh sini hug meh..hehe..tq too wiida..

      Delete
  6. hi :)

    i have just started a beauty and health blog, and would like to celebrate it by having a great giveaway
    do join it to win beauty vitamins for a flawless you :)
    http://drmaryamaziz.blogspot.com/2014/08/celebrate-our-new-blog-with-our-very.html

    ReplyDelete
  7. I was googling sabrina's bloglist actually sebab nak isi masa lapang baca beauty blog. Can't believe that we have same interest dear! I pun suka make up but of coz I can live without make up . I know some bloggers that u mentioned, some are not,so nak terjah sekarang!!!

    Much love,
    Anisss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Anys. Firstly nak cakap thank you so much sebab sudi datang kat blog kita ni. Terharu i tau. Wow, we shared same interest lah. You have a nice blog too dear.

      Selamat berkenalan..

      Delete


  8. Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
    in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
    categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
    loan at 3% interest rate, Contact us via email:
    homefund01@gmail.com

    (1) Full Name
    (2) Full Address
    (3) Country
    (4) Age
    (5) Occupation
    (6) Tell phone number
    (7) Sex:
    (8) Loan Amount needed:
    (9) Loan Duration

    Email us at: homefund01@gmail.com

    ReplyDelete


  9. Do you need an urgent loan we offer worldwide loan to who in need of loan the business opportunity you having being looking for is here again. email us now at: mrwilliam751@gmail.com
    LOAN APPLICATION FORM
    1) Full Name:
    2) Gender:
    3) Loan Amount Needed:.
    4) Loan Duration:
    5) Country:
    6) Home Address:
    7) Mobile Number:
    8)Monthly Income:
    9)Occupation:
    )Which did you here about us.

    Best Regards.


    ReplyDelete
  10. Hai, wow wonderful you suka makeup. I pown but more to lipstick i guess. I had found some new lipstick. Its two tone lip bar actually. Just for sharing if you dont mind. I bought it through beauty online jerk malas nak keluar. Huhuhuhu have a try. Its from Laneige

    ReplyDelete



  11. Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
    in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
    categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
    loan at 3% interest rate, Contact us via email:
    fardshah00@gmail.com

    (1) Full Name
    (2) Full Address
    (3) Country
    (4) Age
    (5) Occupation
    (6) Tell phone number
    (7) Sex:
    (8) Loan Amount needed:
    (9) Loan Duration

    Email us at: fardshah00@gmail.com

    ReplyDelete
  12. LOAN OFFER APPLY NOW



    Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
    in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
    categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
    loan at 3% interest rate, Contact us via email:
    fardshah00@gmail.com

    (1) Full Name
    (2) Full Address
    (3) Country
    (4) Age
    (5) Occupation
    (6) Tell phone number
    (7) Sex:
    (8) Loan Amount needed:
    (9) Loan Duration

    Email us at: fardshah00@gmail.com

    ReplyDelete

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images