MAYBELLINE CLEAR SMOOTH BB STICK

4:06 pm

Assalamualaikum semua.

Haritu masa ada sale under OnlyBeauty.Com dekat Hotel Quality, Shah Alam, aku ada beli beberapa barang dari Maybelline. Mula-mula kan dorang ada buat kat Ampang tapi aku tak dapat pergi sebab jauh dan tengok-tengok minggu seterusnya dorang buat kat Shah Alam pulak. Alhamdulillah rezeki aku kali ni nak pergi. Itu pun pergi hari terakhir tapi okey lah dari tak pergi langsung.

Aku beli Maybelline Color Tattoo dengan Maybelline BB Stick je sebab last day kan so banyak barang nak dekat habis. Well today, we are going to talk about Maybelline BB Stick and how I'm impressed with this product. I semangat nak buat review ni.





Packaging.  First sekali nak cakap pasal packaging dia. Maybelline BB Stick ni dalam bentuk tiub tau dan diperbuat dari plastik. Suka sangat dengan packaging dia sebab bagi aku ia nampak mudah dan tak leceh. Buka penutup, oles kat muka dan blend. Yelah, nama pun BB Stick. Lagi satu apa yang aku suka dengan packaging dia ialah mudah nak bawa dan tak memberatkan beg tangan I tell you. Kalau tak nak letak dalam beg pun boleh selit dalam poket seluar je tau.


Shade. There is only three shades available at store which is 01 Fresh, 02, Natural and 03 Radiance. Mine is Natural and it suit me very well. If you interesting to try this, then you can go for it. But make sure you choose the right shade on your skin.


Apa yang aku suka sangat pasal BB Stick ni? Seriously best sangat pakai BB Stick ni sebab nampak natural sangat. Lepas pakai BB Stick ni, ada lah nampak glowing sikit dan apa yang menariknya dia light coverage. Mostly kalau kita nak pakai something yang boleh nampak natural mestilah kita pilih yang light coverage kan. Ala yang macam korang pakai BB cream tu.


Lepastu muka tak nampak cakey langsung. Really love it. Tapi dia tak cover sangat parut-parut kat muka tu. Sebab light coverage kan. Tapi aku tetap suka pakai ni. Ada satu foundation ni bila aku pakai lepastu aku try touch up dengan bedak PIXY, muka aku macam tepung gomak. My pores and wrinkles really show up. Tak bestnya. Habis pecah rahsia muka aku. Nak mention nama foundation tu pun macam malas je. Biar jelah.


Aku rasa aku tahu kenapa BB Stick ni boleh nampak glowing sikit sebab dia all in one tau. Ada moisturizer, primer dan sunblock. Primer tu lah yang bagus sebenarnya sebab dia tak kan bagi muka kita nampak cakey bila lepas pakai foundation. Nak buat perbandingan antara BB Stick ni dengan foundation yang aku sebut tadi? Aku lebih suka pakai BB Stick ni banding dengan foundation yang aku tak nak sebut nama tu. Muka terasa ringan okey.


Bau? Ada lah sikit macam tanah liat gitu. Tapi tak mengganggu pun. BB Stick ni pun senang nak cuci tau. But of course we need to clean it with make-up remover, right? BB Stick ni sapu sikit pun dah cukup tau. Tahan lama dalam 2-3 jam camtu jelah selebihnya korang touch-up lah balik.


Inilah rupa BB Stick tu. 


Dekat mana nak beli? Korang boleh dapatkan BB Stick ni kat mana-mana farmasi yang ada jual brand Maybelline. Kat Watsons ada, kat Guardian ada dan mana-mana farmasi lah yang jual.


Harga. I don't know the exact price but maybe it is around RM 20++. Kalau korang nak murah, kenalah tunggu dorang buat sale besar-besaran. Tak pun korang tunggu Watsons atau Guardian buat sale. Aku beli BB Stick ni pun dengan harga RM 15 sahaja masa sale kat Hotel Quality tu. Memang murah dan puas hati sangat dengan kualiti dia.


Tapi BB Stick ni kalau korang pakai setiap hari memang cepat habis lah citer dia. Sebab kandungan dia tak banyak mana pun macam korang tengok gambar kat atas. Tapi itu tak jadi masalah buat aku sebab aku suka sangat dengan BB Stick ni dan harga dia pun tak ada lah mahal mana. Kalau korang nak jimat, time sale korang beli lah lebih sikit sebagai back-up.


Untuk kulit berminyak, ini sesuai untuk korang. Tapi untuk korang yang kulit kering, ini tak sesuai untuk korang sebab kulit korang lebih sesuai pakai jenis krim. Aku sendiri ada baca sorang blogger ni, dia pun ada review BB Stick ni jugak dan dia sendiri yang recommended kat orang yang kulit berminyak. Dia yang berkulit kering pun cakap BB Stick ni doesn't work great on her. 


Phew! Mula-mula nak buat review ni untuk korang, mengagau jugak nak cari idea apa aku nak citer dengan korang pasal BB Stick ni. Sebab tak silap aku entri ni entri kedua aku buat review make-up. Entri pertama yang pasal BB cream dari Farmasi tu. Akhirnya, inilah yang mampu aku citer dengan korang. Harap entri ni dapat bantu korang nak decide sama ada nak cuba ke tak BB Stick ni. Kalau ada kekurangan, harap dimaafkan. Saya budak baru belajar nak buat review. Hoho. Lepas ni aku akan buat review mekap lain untuk korang lagi okey.


~HAVE A NICE DAY~


You Might Also Like

3 comments

  1. Nice review dear. Thanks! Hehe jemput singgah blog sy http://azirafreesia.blogspot.my.

    Done follow awk! ☺️

    ReplyDelete
  2. Done follow #35. Kindly follow me back n join my segmen ☺️

    ReplyDelete
  3. Salam. That means maybelline bb stick ni boleh digunakan dengan compact powder pixy?

    ReplyDelete

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images