I'AM SUCKER FOR RED LIP COLOUR!!

8:22 am

Assalamualaikum and hi all.

  Apa khabar semua? Harap korang semua sihat. Ye lah sekarang ni musim demam denggi kan? Risau betul aku bila dengar ada orang tengah demam denggi. Korang pun jangan lupa jaga kesihatan ya.

Anyway, today's post is about red lip colour. Siapa kat sini suka pakai gincu merah mak ngah? Kita geng lah babe. Sejak akhir-akhir ni aku suka betul lah pakai lipstik merah. Siang-siang hari pergi kelas pun pakai lipstik merah. Yelah sebab sebelum ni aku asyik pakai Lip Ice kan. Nak jugak tukar-tukar pakai.

Aku pernah lah dengar ada sesetengah orang tak suka pakai lipstik merah. Pada diorang warna merah ni macam over dan menakutkan. Ye lah, pada mulanya aku pun macam tu gak tapi sampai bila aku nak kena takut dengan warna merah. Plus, sekarang ni warna merah dah jadi warna kegemaran aku tau. Okey lah senang cerita, aku suka pakai semua jenis warna lipstik sebab aku suka tukar-tukar warna lipstik ikut mood. Korang pun macam tu gak? Bagus.

Okey kat bawah ni aku nak share dengan korang red lip colour yang menarik perhatian aku. Aku namakan dia sebagai My Red Lip Colour Wishlist! Okey tak nama ni? Aku nak try semua ni nanti.


REVLON JUST BITTEN KISSABLE IN ROMANTIC


Serius terpikat dengan warna Lip Stain ni. Tak pernah cuba lagi lipstik dalam bentuk crayon ni. Will try this soon.


REVLON COLORBUST MATTE BALM IN STANDOUT


Warna merah dia mengancam gilos. Warna dia pigment betul. Love it.


REVLON LIP BUTTER IN RED VELVET


Dah lama nak beli ni tapi tak ada jual kat Malaysia. Warna dia memang cantik lah.


MAYBELLINE COLOR SENSATIONAL RED PORCELAIN


Ni paling mengidam nak sangat ni sebab warna dia memang merah mak ngah okey. Dah cuba swatch kat guardian haritu and I love it so much okay. Tapi tak ada stok. Geram betul.


MAYBELLINE LIP POLISH IN POP 6


Korang semua tau kan yang Lip Polish ni baru aja dikeluarkan. Harga dalam RM 39.90 camtu lah kot. Senang nak dapatkan. Korang cari aja kat Watson atau Guardian. By the way, this a lipstick, lip gloss and lip balm. All in one okey. Tu yang eksaited nak cuba.


Aku baru ada satu lipstik merah dalam beg aku. Nak cuba punya pasal so aku pun beli lah Maybelline Water Shine Lipstick in RB21. Warna dia merah oren gitu tapi cantik. Cuma biasalah kalau ada effect glossy sikit dia tak kan tahan lama. Sebab bukan jenis Lip Stain kan. Aku lebih prefer matte lisptick instead of watershine, lip gloss, lip butter dan yang sama jenis dengannya. Sebab matte lipstick tahan lama. How about you?


Papai.

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images