FEBRUARY FAVOURITES!!

3:44 pm

Assalamualaikum semua.

Hai semua. Masih ingat lagi segmen monthly favourites? Mesti korang ingat punya sebab ni post yang paling korang tertunggu-tunggu kan? Same goes on me. Kalau korang nak tahu aku memang suka baca pasal monthly favourites ni. Suka sebab secara tak langsung, aku dapat tahu pasal mekap yang aku tak kenal, dapat tahu kegemaran korang setiap bulan dan kongsi pendapat masing-masing. Oleh kerana itu, aku pun nak cuba lah join monthly favourites ni. Sebab seronok. 

Bulan Feb ni, macam bulan lepas aku mekap simple je. Semuanya sebab nak cepat ke kelas. Sempat capai mana yang sesuai je and I'm ready to go.




Orait guys. This is my top 5 products that I reached for this month. What do you think? Look simple, right? Jom review satu-persatu.


1. Maybelline Color Tattoo in Bad to the Bronze.

Akhirnya tercapai juga impian aku nak beli eyeshadow cream dari Maybelline ni. I did listed it as my make-up wishlist too. Aku suka sangat pakai eyeshadow base ni sebab warna dia cantik sangat. At first, my expectation about this shade is, I thought this shade is a real brown colour that suitable for everyday look, but I was wrong and I was a little bit disappointed with this shade. But now, I love it. It has a champagne colour which I love. Boleh masuk dengan warna natural yang lain. Aku pernah pakai cream base ni and I layered it with cranberry colour. Memang warna dia cantik habis. Need to collect more baru best buat full review kan. But for now, I only have four colours wich is Bad to the Bronze, Bold Gold, Fierce & Tangie and Edgy Emerald.


2. Maybelline Hypersharp Liner.

I don't know why but I love this eyeliner so much. I did included this eyeliner in my previous monthly favourites but can I listed this as my February favourites too? I bet you all pun mesti suka pakai eyeliner ni kan? Hujung dia tirus dan nipis so sangat senang nak garis kat atas mata. Nak buat cat eyes? Silakan. Memang cantik. Biasanya eyeliner jenis liquid dengan marker memang bagus sebab tak mudah comot banding dengan eyeliner jenis lain. Dia cepat kering dan boleh tahan berjam-jam jugak lah. Ada yang senang nak cuci dan ada juga yang susah nak tanggal. Mesti guna make-up remover baru boleh hilang.

3. Farmasi Colour Cosmetic CC Cream.

Pakai CC cream ni memang best sebab muka rasa ringan je macam tak pakai apa-apa. Kulit muka pun sekata je dan kalau korang nak pakai krim ni tanpa bedak pun tak apa. Muka maintain sekata tau. Kod yang aku pilih ialah Light to Medium. Kalau kod Medium to Dark pun aku boleh pakai jugak sebab both shades suits me well. Berharga RM 45.90 dan boleh tahan dalam setahun jugak lah kalau korang pakai sikit-sikit. Sebab CC cream ni pakai secoet pun boleh cover you whole face. Tak payah pakai banyak-banyak. Sikit pun dah cukup weh. Jimat beb jimat.

4. Maybelline Water Shine Lipstick in RB 21.

As I told you before, I'm addicted to red lip colour. Mula-mula swatch kat Guardian haritu, nampak macam merah so excited lah kan terus pi beli. But then I realized that, this shade is not a real red colour. It is more to orangey red. Boleh lah tu. Ramai orang kata colour ni cantik. Dorang puji colour lipstick je pun bukan puji aku. Kuang kuang kuang. At first, I plan to collect more colours on this ranges, but I changed my mind. Matte lipstick is my preference now. Nanti kalau aku ada masa aku review lipstik ni panjang lebar okey.

5. Silkygirl Big Eye Collagen Mascara.

In my make-up routine, mascara is not my preference. Rasa macam tak perlu. Cukup eyeshadow, eyeliner, foundation, powder, lipstick and I'm done. Blusher pun tak terfikir nak pakai. Tapi aku tertarik nak cuba mascara dari Silkygirl ni sebab packaging dia. Baby blue gitu. Konon-konon masa belum beli tu, ingatkan benda ni limited edition dan ada beberapa orang beauty blogger has raved toward this. Aku pun beli lah. Apa yang aku dapat simpulkan ialah, mascara ni sesuai untuk everyday look sahaja. Pakai nak pergi mana-mana lah kan. Mascara ni dia bukan melebatkan dan memanjangkan bulu mata tapi 'mewujudkan' bulu mata korang yang tak berapa nak nampak tu or in other words, you have a short eyelashes. For me, okey lah mascara ni. For full review will be up soon.

So, that's it. This is mine and how about you? Do share with me okay because I love to know your favourites. Will see you in next monthly favourites and now I can't wait to read this monthly favourites from my favourites beauty bloggers.


You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook

Flickr Images